söndag 10 maj 2009

Pecan Banana Bread




En mjuk kaka blev det också. Receptet tog jag från A Piece of Cake.
Smeten blir väldigt tung och kakan reste sig inte så jättemycket, vilket iofs var tur eftersom den fyllde upp min 1,5 liters brödform ganska bra redan från början, jag var lite orolig för att det skulle jäsa över. Trots att jag gräddade den längre än vad som stod i receptet så var den fortfarande lite kladdig. Nu var det ganska mycket banan i så det är kanske svårt att få den i samma konsistens som en vanlig sockerkaka, iaf utan att ha i mer mjöl än det var.

Hur som helst blev den väldigt god. Och jag kan varmt rekommendera A Piece of Cake, det är en väldigt inspirerande bok, jag vill baka mer eller mindre allt i den. Synd bara att det inte är hälsosamt att äta så mycket =P

Inga kommentarer: